Rekod BN 50 tahun, perlukah di nilai?

>> 15 Mac 2010

Dari : Utusan Online

PUTRAJAYA 14 Mac - Rakyat perlu membuat penilaian terhadap rekod Barisan Nasional (BN) yang berjaya menerajui negara ini selama lebih 50 tahun dengan baik.

Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata, mereka tidak seharusnya terpengaruh sehingga beralih sokongan kepada pembangkang semata-mata kerana rasa tidak puas hati berkaitan isu-isu kecil.

"Rakyat perlu menilai rekod baik BN selama ini dan terus memberi peluang kepada parti itu untuk meneraju dan memajukan negara.

"Jangan bertindak ikut emosi sehingga 'membakar kelambu' semata-mata kerana seekor nyamuk," katanya selepas merasmikan Program Juara Rakyat di sini.

SM: Perlukah dibuat penilaian?

2. Pemimpin dulu-dulu, betul-betul berjuang untuk agama, bangsa dan negara. Pemimpin sekarang, lebih kepada membesar tembolok sendiri.

3. Rakyat hidup di zaman/masa sekarang, dan juga untuk hidup esok..esok dan seterusnya. Takkan sifir '50 tahun' nak digunapakai lagi.

4. UMNO/BN memang banyak membuat jasa sejak 50 tahun lagi. Jadi, adakah pemimpinnya juga masih orang yg sama? Sudah tentu tidak.

5. Parti yg sama, tetapi pemimpin berubah-rubah dan bersalih ganti.

6. Sepatutnya pemimpin UMNO/BN yg perlu menilai..samada perjuangan mereka masih sama dengan pemimpin yang terdahulu.

Nota : Segelintir je. Yg lain bagus-bagus.

0 comments:

Catat Ulasan

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP